WordPress już od momentu powstania w 2003 roku stawiał na rozwój swojej platformy, aby zyskiwać przychylność użytkowników. Dzięki temu jest jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (CMS) i obsługuje niemal 40% stron w całej przestrzeni internetowej. Poza standardowymi funkcjami umożliwia również stworzenie sklepu internetowego obsługiwanego przez wtyczkę WooCommerce. Pozycjonowanie a WordPress – dowiedz się, jaka jest między nimi zależność w ujęciu e-commerce.
Czym jest wtyczka WooCommerce?
Plug-in to dodatkowy moduł dla programu komputerowego lub platformy internetowej, poszerzający jej możliwości. W przypadku WordPressa mowa o systemie open source, który umożliwia ingerencję w kod źródłowy, co sprzyja pozycjonowaniu SEO. Taką darmową wtyczką jest właśnie WooCommerce, która umożliwia:
- tworzenie stron produktowych,
- rejestrację zamówień online,
- zarządzanie magazynem,
- tworzenie bazy klientów,
- generowanie faktur,
- prowadzenie statystyk i monitoringu sprzedaży.
Wsparcie Yoast SEO
Wtyczki na WordPressie mogą się uzupełniać i pozytywnie wpływać na swoje działanie. Jedną z nich, szczególnie ważną dla optymalizacji, jest Yoast SEO. Posiada ona darmową i płatną wersję o bardziej rozszerzonych funkcjach. Pozwala na konfigurację motywu, analizę i optymalizację słów kluczowych i treści, a także zajrzenie do wyników wyszukiwania. Dodatkowo dba o wykrywanie ryzyka duplikujacego się contentu, co jest szczególnie przydatne w ujęciu kart produktowych w sklepie.
Optymalizacja i pozycjonowanie WordPress w pigułce
W 10 prostych krokach możesz rozpocząć optymalizację swojego sklepu internetowego na platformie WordPress. Zadbaj więc o:
- wykonanie audytu SEO i analizy konkurencji,
- określenie intencji wyszukiwania klientów,
- słowa kluczowe oraz meta tagi,
- przyjazny adres URL,
- optymalizację nagłówków i treści,
- karty produktów wraz z multimediami,
- zaimplementowanie danych strukturalnych,
- dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
- prędkość ładowania z podstawowymi wskaźnikami internetowymi,
- synergię z mediami społecznościowymi.
WordPress udostępnia wiele motywów, wybierz więc ten, który będzie sprzyjać prezentacji Twoich produktów oraz okaże się intuicyjny w prowadzeniu ścieżki zakupowej. Dodatkowo warto skorzystać z wtyczki cache, która zapisuje pamięć podręczną. Dzięki temu poprawisz prędkość ładowania poszczególnych elementów na stronie.
Wnioski
Jeśli dopiero zaczynasz rozkręcać swój biznes, to wtyczka WooCommerce dla WordPress będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Dzięki temu założysz sklep internetowy bez pomocy programisty i będziesz mógł samodzielnie nim zarządzać w łatwym do obsługi panelu administratora. Przekonaj się sam i ciesz się większymi zyskami!