Przedsiębiorcy w każdej chwili walczą o pozycję swoich działalności. Biorąc pod uwagę, że marketing odbywa się dziś za pośrednictwem Internetu, otrzymujemy odpowiedź na pytanie, dlaczego pozycjonowanie stron stało się tak popularne i wciąż rośnie w siłę.
Wysoka pozycja w Google to bowiem szansa na osiągnięcie doskonałych wyników sprzedażowych. Istotne jest również wykorzystanie odpowiednich programów do zarządzania witrynami e–commerce. Dziś pragniemy zaprezentować Wam pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop, stanowiące jedno z najpopularniejszych rozwiązań dla przedsiębiorców działających w sektorze e-commerce.
Czym jest PrestaShop?
Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop to jedno z najpopularniejszych rozwiązań do zarządzania treścią wewnątrz witryny. Program umożliwia tworzenie i prowadzenie sklepów internetowych w każdej branży i doskonale sprawdza się podczas ich optymalizacji. Mnogość funkcji i motywów dodatkowo urozmaicają ten model, dzięki czemu jest on coraz częściej wykorzystywany przez przedsiębiorców z całego świata.
Jak optymalizować sklepy na PrestaShop?
W pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop wchodzi wiele zaawansowanych technik, których umiejętne wykorzystanie zagwarantować może wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania i napływ nowych klientów. Oto kilka skutecznych metod, które warto wdrożyć do każdej strategii marketingowej:
- Techniczna optymalizacja witryny – pierwszym krokiem każdej strategii SEO powinna być likwidacja ewentualnych technicznych błędów w witrynie. Powolny czas ładowania, nieprzyjazne adresy URL, złe metadane czy nieczytelna treść to tylko kilka z elementów, na które warto zwrócić szczególną uwagę;
- Słowa kluczowe – dzięki wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych możliwe jest dotarcie do klientów rzeczywiście zainteresowanych daną ofertą. Popularne frazy to ponadto najlepszy sposób na osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP;
- Przyjazność dla urządzeń mobilnych – dostosowanie struktury sklepu do ekranów różnej wielkości to priorytet każdego internetowego sprzedawcy. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z internetu z poziomu smartfonów, ważne jest, aby umożliwić im łatwy dostęp do wszystkich funkcji witryny;
- Linki zwrotne – pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop przyniesie najlepsze efekty, jeśli sklep internetowy będzie odpowiednio zareklamowany. Doskonałym sposobem na zdobycie popularności i zaufania klientów jest budowanie sieci linków zwrotnych z wartościowych stron.
Pozycjonowanie z PrestaShop – kwestia zaangażowania!
Uzyskanie bardzo dobrego oprogramowania nie wystarczy, aby znaleźć się na szczycie, a co więcej utrzymać się na nim. Rynek jest dynamiczny, z podobnych rozwiązań korzystają dziesiątki tysięcy innych, równie ambitnych przedsiębiorców. Najlepszym rozwiązaniem jest więc wsparcie ze strony agencji SEO, której pozycjonerzy aktywnie monitorować będą efektywność Twojej witryny i wprowadzać poprawki w strategii, aby dobra pozycja została zachowana, lub zamieniona na jeszcze lepszą.