Dążysz do tego, aby Twoje przekazy reklamowe oglądali klienci, którzy rzeczywiście wykazują zainteresowanie prezentowaną ofertą? Jeżeli koncentrujesz się na personalizacji, podejmij słuszną decyzję i wybierz kampanie programmatic.
Dlaczego ten wybór może okazać się strzałem w dziesiątkę? Czym właściwie są reklamy programatyczne? Jakie argumenty przemawiają za ich wykorzystaniem? O tym wszystkim przeczytasz, dzięki lekturze naszego wpisu. Jeżeli jednak zależy Ci na kompleksowym omówieniu tego marketingowego zagadnienia, zerknij na: https://adsright.pl/programmatic/. Nie wahaj się dłużej, postaw na innowację!
Programmatic – krótko, zwięźle i na temat
Model reklamowy programmatic składa się z wielu procesów, wdrażanych w ramach praktyki reklamowej. Jego kampanie są złożone, przede wszystkim ze względu na fakt, że nie koncentrują się wyłącznie na udostępnianiu komunikatów promocyjnych, ale także na:
- właściwym doborze kreacji, z uwzględnieniem preferencji internautów,
- efektywnej korelacji stron transakcji – reklamodawców oraz dostawców powierzchni reklamowych wraz z negocjowanymi przez nich stawkami,
- kontroli i modyfikacji kampanii reklamowym pod kątem ustalonych zamiarów,
- realizacji płatności.
Dane, na których opierają się reklamy programmatic pochodzą z plików cookies, za sprawą których można sprawdzić rodzaj aktywności podejmowanych przez internautów (zweryfikować, jakie produkty bądź usługi są chętnie przez nich wyszukiwane). To dodatkowo sprawia, że reklama programatyczna wyróżnia się wysokim stopniem personalizacji.
Warto pamiętać o tym, że model programmatic bazuje na dwóch standardowych sposobach nabywania powierzchni reklamowej, jakimi są Real-Time Bidding (RTB) oraz Direct. Pierwszy z nich opiera się na systemie aukcji, drugi z kolei – na podstawie uprzednio określonej stawki pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą.
Argumenty “za” reklamą programatyczną
O tym, że wybór reklamy programatycznej jest dobrym pomysłem, świadczy jej częsty wybór przez reklamodawców. Wyróżniamy podstawowe profity, jakie możesz uzyskać za jej sprawą:
- wzrost konwersji,
- zautomatyzowane i zoptymalizowane procesy marketingowe,
- efektywne zarządzanie danymi reklamowymi,
- konsekwentne wykorzystanie budżetu,
- większa pozycja na rynku konkurencyjnym,
- tworzenie środowiska korzystne dla algorytmu Friendly Index (zapewnienie przejrzystości w kontekście okresów rozliczeniowych, ekspozycji kampanii czy ochrony danych).
Programmatic zapewnia dużą skuteczność, a jako jeden z czołowych czynników skłania coraz większą szerzę reklamodawców do korzystania z jego potencjału.
Technologia programmatic miarą sukcesu
O sukcesie reklam programmatic decyduje personalizacja oraz oszczędność czasu. Kampanie trafiają do konkretnych, wyszczególnionych grup odbiorców, a to pozytywnie wpływa na całokształt wdrażanych, promocyjnych działań.
Chcesz zbudować solidną markę i zgromadzić wokół niej zainteresowane grono odbiorców? Postaw na nowatorskie rozwiązanie reklamy programatycznej!